Käesolevas artiklis tutvustame vaid väikest osa õnnetustest, mis juhtuvad merel.
Veebruar 2022.
Assooride lähedal keset Atlandi ookeani süttis põlema autosid vedanud laev Felicity Ace, vahendas Associated Press, Portugali mereväele viidates.
Felicity Ace'i meeskond tegi hädakutsungi pärast seda, kui ühel kaubatekil puhkes tulekahju ja laev kuulutati peagi pärast seda ohtlikuks. Kõik 22 meeskonnaliiget evakueeriti paatidega, osa neist võtsid peale lähedalasuvad kaubalaevad, päästmisel osales ka Portugali mereväe patrullkaater. Fotod Felicity Ace tulekahjust on tehtud ühe mööduva laeva küljelt.
The Drive’i andmetel on Felicity Ace’i pardal Porsche ja teiste Volkswageni kontserni markide autod – seda kinnitasid ka autotootjate esindajad. Paljud kliendid on sotsiaalmeedias ja foorumites juba väljendanud muret, et nende tellitud haruldased autod võivad intsidendis olla kahjustunud või hävinud.
200 meetri pikkune alus oli teel Saksamaalt Emdenist Davisville'i sadamasse USA-s Rhode Islandi osariigis. Felicity Ace ehitati 2005. aastal, täiskoormaga suutis laev kanda ligi 4 tuhat autot.
Autokandja lahkus Saksamaalt 10. veebruaril ja pidi saabuma USA-sse 23. veebruari hommikul. Viimastel andmetel jätkub triivival Felicity Ace´il põleng ning käimas on päästeoperatsioon.
Allikas: Postimees. Tuli laeval, foto on illustreeriv.
Märts 2019
Prantsusmaa ranniku lähedal süttis põlema ja seejärel uppus Itaaliast pärit kaubalaev - Grande America.
Õnneks said kõik meeskonnaliikmed ohutult evakueeruda, kuid enam kui 2000 sõiduki kaotust ei suudetud vältida. Suurem osa autodest kuulus Volkswageni kontsernile ning kõige väärtuslikumaks kaubaks osutus neli Porsche 911 GT2 RS autot.
Selle omal ajal "kõige võimsama Porsche" tiitli pälvinud mudeli tootmine lõppes selle aasta veebruaris. Nüüd aga peab Zuffenhauseni ettevõte oma plaanides korrektuure tegema. Teatavasti on tootja juba teavitanud kliente, kellel Porsche 911 GT2 RS uppus, et autod tarnitakse uuesti sellisel kujul, nagu need telliti.
Allikas: auto.mail.ru
September 2019
Autokandur MV Golden Ray uppus ülekoormuse tõttu 2019. aasta septembris. Pardal olid Kia Telluride maasturid.
USA-s avalikustati 4000 Hyundai ja Kia autoga kaubalaeva MV Golden Ray õnnetuse esialgne versioon. Väljaande `Car and Driver` väitel võis uurimistulemustele viidates autokandja ülekoormuse tõttu uppuda. Uurijad usuvad, et Gruusias Brunswicki sadamas toimunud vahepeatuses laadis MV Golden Ray kaldale umbes 300 Hyundai Accenti ja Kia Forte autot aga nende koha laevas hõivasid 316 Kia Telluride linnamaasturit, mis kaaluvad palju rohkem kui väikesed sõiduautod. Selle tulemusena oli MV Golden Ray ülekoormus ligikaudu 1200 naela (544 kg).
Kokku oli 2019. aasta septembris toimunud õnnetuse hetkel laeva pardal 4300 autot. Lisaks Hyundaile ja Kiale oli laeval ka Dodge Ram, Chevrolet ja Mercedes-Benz autod. MV Golden Ray suundus Lähis-Itta. Katastroofi ajal oli laevas 24-liikmeline meeskond, kes oli peamiselt pärit Lõuna-Koreast ja Filipiinidelt. Kõik autotransportöörist madrused päästeti. Operatsioon viidi läbi mitmes etapis.
Allikas: autonews.ru Foto: Barry Barteau (Facebook)
Comentários